Φέτος το καλοκαίρι, είναι αλήθεια σύντροφοι, επέστρεψα και θυμήθηκα τα εφηβικά μου χρόνια, τότε που το θερινό σινεμά βασιζόταν αποκλειστικά στις κλασσικές ταινίες και αποτελούσε όαση στον χειμωνιάτικο βομβαρδισμό των σύγχρονων έργων.
Το φετινό καλοκαίρι ήταν ένα μάθημα πολιτισμού για όλους εμάς τους κινηματογραφόφιλους και μια σπάνια ευκαιρία να δούμε, να απολαύσουμε και να θαυμάσουμε ταινίες σαν τη ΣΚΙΑ ΤΩΝ ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΓΙΓΑΝΤΩΝ με σκηνές που δεν ξεχνιούνται ποτέ, όπως το αεροπλάνο που κυνηγάει τον Cary Grant στη μέση του πουθενά ή τη σκηνή, πάλι με τον Cary Grant, στο βουνό με τ’ αγάλματα των τεσσάρων προέδρων
«Mια έξοχη, παιχνιδιάρικη, κατασκοπική περιπέτεια, με θαυμάσιους αφηγηματικούς χειρισμούς. Ο Cary Grant, ένας φιλήσυχος διαφημιστής, από ένα λάθος ,γίνεται θύμα απαγωγής από σκοτεινά κυκλώματα πρακτόρων. Τώρα πρέπει να αποδείξει την πραγματική του ταυτότητα, να συναντήσει την ξανθιά της ζωής του, να αποκαταστήσει τη σχέση με την μητέρα του, αλλά και το όνομά του. Για να τα πετύχει όλα αυτά μπλέκει σε μια περιπέτεια από τη μια ως την άλλη άκρη της Αμερικής.»…..
…..γράφει το διαδίκτυο σαν περίληψη της υπόθεσης του έργου.
Για να το δω ξαναπήγα στη ΣΤΕΛΛΑ κι έξω απ’ τις μπύρες έψαχνα και την Ειρήνη, που χάθηκε.
Τώρα θέλει να το δει κι ο Θόδωρος-κάπου βόσκει σε οπτικό δίσκο σ’ αυτό το χάος που λέγεται σπίτι μου.
Τι άλλο βρήκα απ’ το διαδίκτυο?
Η ταινία είναι μία καλύτερες ταινίες του «μετρ του σασπένς», Αλφρεντ Χίτσκοκ. Ένα κλασσικό πλέον αριστούργημα, σε αποκαταστημένη κόπια που παραμένει μέχρι σήμερα, σύγχρονο κι ενδιαφέρον. Η ταινία είναι μια απόλυτη επίδειξη όλης της τεχνικής του Χίτσκοκ, σχετικά με την ανατροπή σχεδόν του συνόλου των μέχρι τότε κινηματογραφικών κανόνων.
H πρώτη ταινία της MGM που γυρίστηκε σε Technicolor, Vistavision, Widescreen και η μοναδική συνεργασία του σκηνοθέτη με το συγκεκριμένο στούντιο.
Η ταινία υπήρξε στο τομέα της παραγωγής, προάγγελος της επέλασης των ταινιών του Τζειμς Μπόντ. Τρία χρόνια μετά την ολοκλήρωσή της , γυρίστηκε η πρώτη ταινία με ήρωα τον Μπόντ, το Dr No.
Ήταν υποψήφια για τρία Όσκαρ. Σεναρίου, Μοντάζ και Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης, από τα οποία δεν κέρδισε κανένα.
Ο Μπέρναν Χέρμαν που υπογράφει την μουσική υπήρξε ο βασικός συνεργάτης του Χίτσκοκ στις περισσότερες ταινίες του με αποκορύφωμα το Ψυχώ.
Τι άλλο να πεις για μια φοβερή κινηματογραφική ταινία?.....παρά μόνο…..τρέξτε να τη δείτε κι αν δεν προλάβετε που και που προβάλλεται απ’ την τηλεόραση…..έχετε το νου σας!!!
Η ταινία, αν και την έχω ξαναδεί, μου προκάλεσε κινηματογραφικό δέος και ταυτόχρονα με διασκέδασε.
Είναι τόσο καλογυρισμένη που οι αισθήσεις του θεατή δεν αποκοιμούνται ούτε για μια στιγμή, μέχρι το ένδοξο φινάλε.
Είναι τόσο καλογυρισμένη που οι αισθήσεις του θεατή δεν αποκοιμούνται ούτε για μια στιγμή, μέχρι το ένδοξο φινάλε.
Δεν ξέρω αν γυρίζονται πια τέτοιες ταινίες.
Αυτά σύντροφοι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου