Ο ΜΠΑΓΑΣΑΚΟΣ

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΩΝ σύντροφοι ή μια πρώτη απόπειρα επικοινωνίας










Τρίτη 12 Ιουνίου 2012

Όταν ο ΜΠΑΓΑΣΑΣ γράφει ιστορία.....Νίκος Σιαλμάς ένας Έλληνας σύγχρονος ήρωας.

Από την ενημέρωση τύπου του ΥΕΘΑ (12-6-2012), 
Από τη νήσο Άγιο Ευστράτιο όπου παρευρέθηκε σήμερα στην επιμνημόσυνη δέηση που τελέστηκε στη μνήμη του Υποσμηναγού (Ι) Νικολάου Σιαλμά, στο χώρο του μνημείου Πεσόντων Αεροπόρων, στο ακρωτήριο Σιαλμά (Τρυπητή), ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ.  Φράγκος προέβη στην ακόλουθη δήλωση :

«Σήμερα πραγματικά είναι μια ιδιαίτερη στιγμή, όχι απλά συγκινητική γιατί βρισκόμαστε εδώ στον τόπο της θυσίας, όπου ο Νίκος Σιαλμάς στην εκτέλεση του καθήκοντος αψήφησε τα πάντα και έκανε όχι απλά μια ηρωική πράξη αλλά έγινε ο σηματοδότης για όλους μας. Μας έδωσε δείγμα ανδρείας και ήθους.
Αισθάνομαι ότι δεν έχει αλλάξει τίποτα όσον αφορά όλους εμάς. Διότι εμείς είμαστε προσκυνητές σήμερα, απλοί στρατιώτες και αποτίουμε φόρο τιμής σε έναν ήρωα. Οι συνάδελφοι σου είναι εδώ. Ο πατέρας σου είναι κοντά σου. Δεν έχεις φύγει μακριά μας.
Εξάλλου οι Άγιοι Πατέρες προηγουμένως στο τρισάγιο σε έχουν κατατάξει όχι απλά στο πάνθεον των ηρώων, αλλά και στο πάνθεον των αγίων. Ο Θεός είναι βέβαιο ότι έχει αναπαύσει την ψυχή σου. Και όχι απλά έχει αναπαύσει την ψυχή σου αλλά δίνει θάρρος και σε όλους εμάς σήμερα, σε χαλεπούς και δύσκολους καιρούς, να ατενίζουμε με αισιοδοξία το μέλλον, διότι όταν έχουμε άνδρες οι οποίοι θυσιάζουν τη ζωή τους, τότε όλα τα υπόλοιπα τα οποία αναφέρονται στην καθημερινότητα είναι μια απλή διαδικασία, σκληρή σαφώς.  Αλλά εσύ με τις αξίες και τις αρχές τις οποίες σε διακατείχαν και με την πίστη σου στην πατρίδα, έδειξες σε όλους εμάς ότι δεν διαπραγματευόμαστε ούτε ηθικές αξίες, ούτε εθνική κυριαρχία. 
Και για ένα πράγμα είναι σίγουρο σήμερα εδώ που είναι οι συνάδελφοί σου όλων των Κλάδων, αλλά ιδιαίτερα οι αεροπόροι μας, το καμάρι αυτού του ελληνικού λαού, ότι συνεχίζουν τον αγώνα τους και διαφυλάττουν όχι απλά την εθνική κυριαρχία στον εναέριο χώρο, αλλά σου στέλνουν και καθημερινά ένα μήνυμα από εκεί ψηλά. Εκεί επάνω στον ουρανό που βρίσκεσαι.
Επειδή μας ακούει και ο ελληνικός λαός, εμείς θέλουμε να τον διαβεβαιώσουμε ότι οι οικονομικές θυσίες που κάνει δεν θα πάνε χαμένες. Καμία σκέψη λοιπόν για εθνική απώλεια κυριαρχίας ή για διολίσθηση γεωστρατηγική. Διότι όταν έχεις απώλειες στον οικονομικό τομέα, αυτές είναι δυνατόν να αναπληρωθούν. Σε θέματα όμως που αφορούν την ύπαρξη αυτού του τόπου, εκεί δεν υπάρχουν συμβιβασμοί. Και εμείς όλοι εδώ που είμαστε το δηλώνουμε στην μνήμη του Νίκου, κυρ-Ανδρέα, ότι δεν θα το διαψεύσουμε. Είμαστε υπερήφανοι για σένα που αντέχεις, κρατάς και ήρθες εδώ μαζί μας, όχι απλά να αποτίσεις φόρο τιμής, να επικοινωνήσεις με τον Νίκο. Ξέρω ότι μιλάς κάθε μέρα μαζί του.
Όλοι λοιπόν αποτίουμε το φόρο τιμής στον ήρωα, τον αδικοχαμένο, το Νικόλαο Σιαλμά, με μεγάλο σεβασμό σε αυτό το οποίο έπραξε και που αποτελεί για τους επερχόμενους αλλά και για τους νυν υπηρετούντες στις Ένοπλες Δυνάμεις, φωτεινό παράδειγμα. 
ΖΗΤΩ Ο ΑΘΑΝΑΤΟΣ ΗΡΩΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ  ΣΙΑΛΜΑΣ».  

Και είναι αλήθεια σύντροφοι, ότι ο θάνατος του Υποσμηναγού (Ι) Νίκου Σιαλμά το πρωί της 18ης Ιουνίου του 1992 συντάραξε ολόκληρο το πανελλήνιο και αποτέλεσε κορυφαίο γεγονός, πρωτοσέλιδους τίτλους, αλλά και θέμα συζήτησης για αρκετό καιρό…..Κυρίως γιατί ο ήρωας μας –ή απλά και προπαντός ο αεροπόρος που έκανε το καθήκον του- που ανήκε στην 342 Μοίρα Παντός Καιρού της 114 Πτέρυγας Μάχης, ήταν το πρώτο θύμα αυτού του επί τρεις και πλέον δεκαετίες ακήρυχτου πολέμου πάνω απ’ τα νερά του Αιγαίου, ήταν το πρώτο θύμα  της καθημερινής Τουρκικής προκλητικότητας και αμφισβήτησης των Ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων στο Αιγαίο, ήταν ένα ακόμα από τα θύματα της υπεράσπισης της εθνικής μας αξιοπρέπειας.  
Ο θυρεός της μονάδας του Σιαλμά.
Ιδρύθηκε το 1955 ως Μοίρα Αναχαίτισης Ημέρας
με αεροσκάφη F-86E και  λειτούργησε έτσι
μέχρι το 1964 που τα F-86E  αντικαταστάθηκαν
με τα F-84F, οπότε άλλαξε ρόλο κι έγινε Μοίρα
 Διώξεως Βομβαρδισμού.
Το 1969 εφοδιάστηκε με αεροσκάφη τύπου F-102
και ανέλαβε πάλι ρόλο Αναχαίτισης Παντός Καιρού.
Το 1975 η Μοίρα άρχισε να εφοδιάζεται με
αεροσκάφη MIRAGE F-1C κι απ’ τον Μάιο του 1976
ανέλαβε πλήρη επιχειρησιακό ρόλο.
Ο επίλογος της μοίρας γράφτηκε ον Ιούνιο του 2003
-αμέσως μετά  την απόσυρση των Mirage F1-CG-
που ανεστάλη η λειτουργία της.

Γεννήθηκε το 1965 στο Θέρμο Αιτωλοακαρνανίας…..εισήλθε το 1984 στη Σχολή Ικάρων απ’ όπου αποφοίτησε το 1988 νέος Ανθυποσμηναγός και αμέσως επιλέχθηκε για φρουρός του Αιγαίου με όπλο το μαχητικό mirage F-1, ένα μαχητικό αεροσκάφος που είχε τη φήμη ότι στη δεκαετία του ’80 δεν είχε χάσει αερομαχία στο Αιγαίο…..τότε όμως…..γιατί όταν κλήθηκε με το mirage του –ένα αεροσκάφος «δεύτερης γενιάς» όπως χαρακτηριστικά λέγεται- ν’ αναχαιτίσει το ολοκαίνουργιο τότε απόκτημα «τρίτης γενιάς» της Τουρκικής αεροπορίας F-16C…..η τεχνολογική διαφορά και η διαφορά σε ευελιξία των δύο αεροσκαφών ήταν τουλάχιστον χαώδης.....Κι όμως τα Mirage F1CG των 342 και 334 Μοιρών Παντός Καιρού συνέχισαν να προσφέρουν πολύτιμες υπηρεσίες  μιας κι είχαν αναπτύξει  κι εφαρμόσει συγκεκριμένες τακτικές στις αναχαιτίσεις των F-16 που απέδιδαν.
Και για την ιστορία σύντροφοι,
ο Σιαλμάς απογειώθηκε το πρωί της 18ης Ιουνίου 1992 από την 114 ΠΜ στην Τανάγρα μαζί με ένα δεύτερο Mirage F1CG σαν δεύτερο αεροσκάφος  του σχηματισμού, πήρε πορεία προς το βόρειο Αιγαίο και κοντά στον Άγιο Ευστράτιο ήρθε σ’ επαφή με δυο Τουρκικά F-16…..ακολούθησε εμπλοκή.....κι αν και πιλόταρε υποδεέστερο μαχητικό κατόρθωσε άμεσα να «πάρει την ουρά» του ενός απ’ τα F-16.
Ο Τούρκος πιλότος προσπαθώντας ν’ αποφύγει τον εγκλωβισμό βύθισε -μετά από αρκετούς ανεπιτυχείς ελιγμούς- το αεροσκάφος του με προφανή σκοπό ν’ αναπτύξει ταχύτητα και να κατορθώσει να απεγκλωβιστεί…..Ο Σιαλμάς τον ακολούθησε στη βύθιση από την οποία όμως δεν κατάφερε να βγει ποτέ…..και ακόμα και σήμερα λέγεται ότι ο Τούρκος πιλότος κατάφερε να σωθεί μόνο χάρη στο τεχνολογικά ανώτερο (HUD) πιλοτήριο, τις επιδόσεις και την ευελιξία του F-16 γιατί ανέπτυξε μεγάλη ταχύτητα κατά τη βύθιση και κατόρθωσε να το απαγκιστρώσει ακουμπώντας στην κυριολεξία στην επιφάνεια της θάλασσας σε σημείο που το ακροφύσιο του κινητήρα του  ήρθε σε επαφή με το νερό και το ρεύμα των καυσαερίων άνοιξε στη θάλασσα ένα τεράστιο λευκό αυλάκι!!!
Και τελικά,  ότι δεν κατάφερε ο Τούρκος το κατάφερε η τεχνολογία……Το F-1 ήρθε σε απώλεια στήριξης που σε συνδυασμό με το χαμηλό ύψος πτήσης δεν του άφησε περιθώρια.....κι έτσι το Αιγαίο -αλλά κι η ιστορία-άνοιξε τα χέρια του κι αγκάλιασε τον ήρωα που έμεινε πιστός στην πατρίδα του και στα ιδανικά του μέχρι το τέλος.  

Αυτά για την Ιστορία σύντροφοι, όμως θα ήμουν πολύ άδικος αν δεν έγραφα το εξής, ίσως το πιο σημαντικό για τη ψυχούλα μου,
Ο Νίκος Σιαλμάς και οι συνάδελφοί του δεν δίστασαν ούτε στιγμή να εμπλακούν με τα Τουρκικά F-16 στις αρχές της δεκαετίας του ’90  αδιαφορώντας κυριολεκτικά για την τεχνολογική του ανωτερότητα, προσπαθώντας παράλληλα  καθημερινά  να εντοπίσουν τρωτά του σημεία και αποτελεσματικούς τρόπους αντιμετώπισης…..Σε όλους αυτούς τους ανώνυμους πολεμιστές που τότε και τώρα δεν κάνουν πίσω, που με προστατεύουν και τους θαυμάζω, αλλά   και στο Νίκο Σιαλμά που στάθηκε παλικάρι μέχρι το τέλος θέλω να εκφράσω την αναγνώριση και την ευγνωμοσύνη μου. 

Η πατρίδα τίμησε τον Σιαλμά.

Στο ακρωτήριο Τρυπητή -ακρωτήριο Σιαλμά ονομάζεται πια-  του Άγιου Ευστράτιου  έφτιαξε μνημείο στη μνήμη του!!! 

Μια Σπαρτιάτικη ασπίδα μένα ακόντιο κι από κάτω, το «Μολών Λαβέ».
Το σήμα της Μοίρας του, της 342 ΜΠΚ.
Και το μέγεθος τέτοιο που να φαίνεται από ψηλά…..φάρος για τους πιλότους των μαχητικών μας που συνεχίζουν, αλλά και μήνυμα τρανό προς τους Τούρκους εισβολείς και τους πολιτικούς μας πούχουν τη τάση να ισοπεδώνουν τα πάντα…..και κυρίως να ξεχνούν!!! 


Οι ήρωες σύντροφοι –αλλά κι αυτοί που καθημερινά κάνουν το καθήκον τους- δε χρειάζονται  λόγια βαρύγδουπα. 
Απλά ξοδέψτε λίγες στιγμές απ’ τη καθημερινότητα σας και φέρτε τους στο νου σας.
 Όσοι τους ξεχάσατε θυμηθείτε τους.
Κι όσοι τους θυμάστε, μη τους ξεχάσετε.
Αυτό φτάνει. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου