Ο ΜΠΑΓΑΣΑΚΟΣ

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΩΝ σύντροφοι ή μια πρώτη απόπειρα επικοινωνίας










Κυριακή 31 Ιουλίου 2011

Από τα ταξίδια του ΜΠΑΓΑΣΑ.....ΧΑΝΙΑ 2011.....Το ΝΑΥΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ.....ένα ταξίδι στη ναυτική ιστορία της Κρήτης και της πατρίδας μας.

Δώδεκα στιγμές απ’ τις επισκέψεις μου στο Ναυτικό μουσείο της Κρήτης….. 

Το υποβρύχιο ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ (Υ-2) ναυπηγήθηκε στη Γαλλία, καθελκύστηκε στις
3 Νοεμβρίου 1927 και στις 21 Δεκεμβρίου του ίδιου χρόνου, ύψωσε την Ελληνική σημαία 
 και παραλήφθηκε απ’ τον Αντιπλοίαρχο Βανδώρο. Επιχείρησε μ’ επιτυχία στον
Β’ ΠΠ (περισσότερα για τη δράση του εδώ),  με την απελευθέρωση επαναπατρίστηκε
και το 1945 παροπλίσθηκε. Ο πυργίσκος του Υ/Β διατηρήθηκε αρχικά στη βάση Υ/Β
και στη συνέχεια τοποθετήθηκε στο Ναυτικό μουσείο της Ελλάδας, στον Πειραιά.
Το 1972  παραλήφθηκε  απ’  τις ΗΠΑ Υ/Β τύπου "GUPPY",
το οποίο «βαπτίστηκε» «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» (S-114), που επιχείρησε
στις Ελληνικές θάλασσες ως το τέλος του 1992, που παροπλίστηκε.
Το 2000 η πατρίδα μας παρήγγειλε Υ/Β τύπου 214 –το καλύτερο
 συμβατικό Υ/Β στον κόσμο- που «βαφτίστηκε» ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ (S-120)
το οποίο εν μέσω τεχνικών προβλημάτων, οσμών οικονομικών σκανδάλων
και επιχειρησιακών δυσκολιών τελικά ύψωσε την Ελληνική σημαία
το Νοέμβριο του 2010, παραλήφθηκε κι επιχειρεί στις Ελληνικές θάλασσες.
Φόρος τιμής στο φαρικό δίκτυο της πατρίδας μας και στους ανθρώπους του,
η κεφαλή του φάρου που εκτίθεται –σε πλήρη λειτουργία μάλιστα- στο μουσείο,
προσφορά της υπηρεσίας Φάρων του πολεμικού μας Ναυτικού.
Η ΥΦ παρέδωσε πρόσφατα στο μουσείο υλικό από παλιούς φάρους
της πατρίδας μας καθιστώντας το, πλουσιότερο.
Περισσότερα για την Υπηρεσία Φάρων, τη δράση και την προσφορά της,  εδώ
Το ομοίωμα του μνημείου του Αφανούς Ναύτη.....Ο πρωτότυπος
Αφανής Ναύτης  ξεπροβάλλει  σε μια δεσπόζουσα θέση κοντά
στο Ναυτικό Νοσοκομείο στη Σούδα…..Αποτελεί το σύμβολο
χιλιάδων ναυτών που έδωσαν τα νιάτα τους για την πατρίδα.
Στήθηκε για να τιμήσει τον Έλληνα ναύτη με την ευρεία του έννοια.
Απ’ το Ναύαρχο μέχρι τον τελευταίο Ναύτη του πολεμικού Ναυτικού
κι απ’ τον Πλοίαρχο μέχρι τον πρωτόμπαρκο του εμπορικού στόλου,
 που με την ανιδιοτέλεια, την επιμονή, τη θέληση, την ευγένεια,
την  αποφασιστικότητα, τη μετριοφροσύνη, την ικανότητα
και την πίστη του στα ιδανικά της πατρίδας, τίμησε την
 Ναυτική παράδοση του Έθνους μας. Όμως το μνημείο
έχει και τη συμβολική του αξία, γιατί όπως οι πρόγονοι μας
έφτιαχναν –απ’ τα λάφυρα των πολέμων- μνημεία  για να
θυμούνται τις νίκες και τις ήττες τους…..έτσι ακριβώς  έγινε
 και με τον Αφανή Ναύτη…..Ο χαλκός μαζεύτηκε απ’ τα
εγκαταλειμμένα καλώδια και πυρομαχικά ων κατακτητών
της Κρήτης το 1941 και η χύτευση του έγινε απ’ τους
εργαζομένους στο Ναύσταθμο δωρεάν…..δωρεάν επίσης έγινε
κι όλη η καλλιτεχνική εργασία, δωρεάν προσφέρθηκε
κι η πέτρα του βάθρου απ’ τα λατομεία της Μαλάξας.
‘Όλα προσφορά τιμής προς τους θαλασσινούς μας νεκρούς.

Όπλα επιφανείας υποβρυχίων.
Στον πίνακα πιθανώς απεικονίζεται το κατόρθωμα του Υ/Β ΓΛΑΥΚΟΣ (Υ-6)
που στις 22 Ιουνίου 1941 βύθισε με το πυροβόλο του πλέοντας στην επιφάνεια
δύο εχθρικά πετρελαιοκίνητα των 40ΤΝ. Το  Υ/Β ΓΛΑΥΚΟΣ (Υ-6) ναυπηγήθηκε
στη Γαλλία , ύψωσε την Ελληνική σημαία στις 17 Νοεμβρίου 1930 και στις
1 Δεκεμβρίου του ίδιου χρόνου παραλήφθηκε  απ’ τον Πλωτάρχη  Ζάγκα.
Δεν έλαβε μέρος λόγω επισκευών  στις  επιχειρήσεις του 1940-41 και
ξεκίνησε τη δράση του στη Μέση Ανατολή απ’ τις 19 Απριλίου 1941
  με κυβερνήτη τον Πλωτάρχη  Αρσλάνογλου. Βυθίστηκε στην εξέλιξη
 Γερμανικής αεροεπιδρομής στις 4 Απριλίου 1942 στο λιμάνι της Μάλτας.
Το Υ/Β ΓΛΑΥΚΟΣ (S-110)  που σήμερα επιχειρεί στις Ελληνικές θάλασσες
 είναι το πρώτο Υ/Β στο κόσμο τύπου 209/1100, παραγγέλθηκε το  Νοέμβριο
του 1967, καθελκύσθηκε στις 19 Σεπτεμβρίου 1970, παραλήφθηκε  στις
 6 Σεπτεμβρίου 1971 και στις 6 Νοεμβρίου του ίδιου χρόνου κατέπλευσε
στo Ναύσταθμο Σαλαμίνος και εντάχθηκε  στη  δύναμη των Υ/Β.
Απ’  τον Μάρτιο του 1996 ξεκίνη σαν εργασίες τεχνολογικού
κι επιχειρησιακού εξοπλισμού στη Σαλαμίνα που τελείωσαν τον
Αύγουστο του 1998, οπότε ξεκίνησε πάλι την επιχειρησιακή του
δραστηριότητα που συνεχίζεται μ’ επιτυχία έως και σήμερα.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου